A Bosu feltalálásának szerves részét képezte, hogy elemezték azokat a sportágakat, ahol a versenyző instabil felületen mozog. Ez pedig a korcsolyás sportágaknál csúcsosodott ki. Innen származik az alap ötlet. Viszont a korcsolyások számára is tovább fejleszthető a test tudat képessége, hiszen az egyensúly felületnek hála, amit a Bosu egyensúly tréner létrehoz, még inkább készség szintre juttathatóak az egyes mozgások.  

 

Idősebb korban a rendszeres mozgás megőrzésének még nagyobb a jelentősége mint életünk során. A folyamatosan romló proprioceptivitás eredményeképpen romlik az egyensúlyozó képesség, és a gravitációs térben való mozgás nehezebbé válik. Bizonytalan lépek jönnek létre ami könnyedén okozhatja a mozgástól való kedvünk elvesztését.  Ez pedig komoly kihatással van egészségi állapotunkra. 

Egyensúly: ez a kulcs. (...) Az emberek furcsa felületeken tudnak egyensúlyozni. (...) Még kiszámíthatatlanokon is. Ezt nevezik „ráhangolódásnak”.

Frank Herbert

A koordinációs képességek fejlesztése életkorhoz kötöttek és intenzív fejlődése is csak kb. 12-13 éves korig tart. Ezen életkor felett, egy módszeresen kidolgozott edzésfolyamat nélkül – amely az életkori sajátosságokat és nemi jelleget is figyelembe veszi –, a jellegzetesen kialakult koordinációs jegyek minőségének fejlődése spontán leáll és már csak kis mértékű változása figyelhető meg. Ezért célszerű már gyermekkorban játékos, életszerű formában elsajátítani ezen képességet. Azt mondják minden életszakaszban fejleszthetők képességeink, mégis megfigyelhető egyfajta hatékonysági különbség. („amit Jancsi nem tanult meg, azt János már nem fogja”)

Teljes gerinc tréningünk során sok olyan feladatot tud végezni, amelyek kiemelt fókuszában a gerinccsigolyák között meghúzódó mély izmok erősítését célozzák.