A BOSU tréning "ITT ÉS MOST" gondolkodó mozgást igényel a résztvevőtől. Ahol az elme teljes mértékben elkötelezett és ezzel nem csak az edzés fizikai részének (izom mozgás - erő kifejtés) végrehajtása a fontos. Tehát az instabil felületnek köszönhetően az agy a teljes edzés alatt koncentráltan dolgozik azon, hogy a feladatok során a test egyensúlyba maradjon, és a feladat kivitelezhető legyen.  Így egy szélesebb körű edzésfilozófiát ad, mely javítja a fizikai egyensúlyt és az integrált mozgásokkal és kihívásokkal nagy hatással van az agyra, az izomzatra és az ideg-inger kapcsolatokra. 

Érdemes a sportágat mozgásokra bontani, és megnézni, hogy az egyes mozgások milyen tulajdonságokkal bírnak, milyen képességek kellenek hozzá, hogyan fejleszthetőek legyenek külön-külön és egységként egyaránt, különösen a labdarúgásban és a kosárlabdában.

A világ számos országában folyamatosan jelennek meg új edzésmódszerek, eszközök a propriocepció, a hatodik érzék, vagy a "saját test-érzés" fejlesztésére. A versenysportban kutatások igazolják, hogy a még olyan sérülésveszélyes sportágakban is, mint a labdarúgás, kézilabda, röplabda, minimálisra lehet csökkenteni a különböző térd, boka, váll, gerinc és izom sérülések számát ezekkel az edzésmódokkal. 

Kevés sportok egyike ahol folyamatosan csak egyik lábunkon állunk mégis, 40-50Km/órás sebességgel haladunk ráadásul mind ezt jégen vagy betonon. Elengedhetetlen, hogy kimagasló alsó végtagi mozgáskoordinációval és tökéletes ízületekkel rendelkezzünk. 

Érdemes a sportágat mozgásokra bontani, és megnézni, hogy az egyes mozgások milyen tulajdonságokkal bírnak, milyen képességek kellenek hozzá, hogyan fejleszthetőek legyenek külön-külön és egységként egyaránt.